Sunday, June 17, 2007

Cristian Nemescu

Am reusit sa vad filmul lui Cristian Nemescu "California Dreamin' (nesfarsit)". Recunosc ca pe parcursul vizionarii filmului emotiile sunt amestecate. Un film realizat magistral cu mari actori care isi interpreteaza impecabil personajele, un scenariu unic... nu sunt critic de film dar am pretentia ca pot recunoaste un film bun. Si asta este. Un film f.bun. Te intristeaza doar faptul ca umorul il starneste in principal ignoranta specific romaneasca, sau ceea ce am numit si eu cu ceva timp in urma "tranditionalul las' ca merge..."
Astazi am gasit timp sa aflu mai multe despre film si despre regretatul regizor.
Filmul este realizat dupa o poveste adevarata, ceea ce era de asteptat, dar concluzia este una trista... asa e in Romania...
Ceea ce am aflat despre Cristian Nemescu nu face decat sa starneasca in mine revolta. L-a omorat prea, mult prea timpuriu tot ignoranta specifica acestui loc. Pentru ca in alte tari sunt convinsa ca nu este la fel de probabil ca la noi sa te omoare o masina mergand cu 140 km/h in plin centrul Capitalei, dupa ce trece pe culoarea rosie a semaforului... si nu e singura data cand s-a intamplat asa ceva.

Mi se pare revoltator si ma trec fiorii pe masura ce citesc sau ascult mai multe impresii despre omul care a fost Cristian Nemescu. Un om de un bun simt deosebit, timid, dar un acelasi timp un foarte bun profesionist. Un om care a investit tot ceea ce a castigat din scurt metrajele realizate in noi proiecte... Un geniu care s-a stins! Ce pacat!
Ar fi trebuit sa le fie rusine celor care sunt responsabili de monitorizarea traficului, Politiei Rutiere, dar nu le este, ar trebui sa ne fie rusine ca exista radare la ore de varf cand se poate merge cu max. 20-30 km/h, dar noaptea nu exista sau opresc mai degraba pe cei care merg cu 70-75 km/h... Ar trebui ca cineva sa se simta responsabil. Dar exact ca in filmul lui Cristian Nemescu, nimeni nu se simte responsabil iar faxul pleaca mai departe (cei care au vazut filmul "California Dreamin'" stiu despre ce vorbesc...

As vrea sa aflu ca in Romania, astazi, nu se mai pot intampla astfel de lucruri si apoi ma voi simti indreptatita sa fiu revoltata la vizionarea unui astfel de film, care ne pune intr-o lumina proasta in fata strainatatii. Din pacate nu pot. Mi-e rusine dar nu pot...

Sa te odihnesti in pace Cristian Nemescu!


http://www.adevarul.ro/2006-08-26/Actualitate/regizorul-cristian-nemescu-ucis-intr-un-cumplit-accident_196143.html

http://www.protv.ro/stiri/divertisment/emotionant-regizorul-cristian-nemescu-premiat-postum-la-cannes.html

http://www.californiadreaminnesfarsit.ro/

No comments: